Otilia Mircea – Cultură, artă şi educaţie

Cultura Arta educatie

Prin proiectul Cultură, Artă și Educație, derulat cu sprijinul Complexului Muzeal Județean Neamț, se urmărește pe de o parte prezentarea și promovarea colecțiilor pe care le deține Muzeul de Istorie din Roman, modul în care acestea trebuie privite pentru a înțelege trecutul celor dinaintea noastră, respectiv preocupările și felul de organizare, dar și dezvoltarea interacțiunii dintre muzeu și școală. De aceea, proiectul include mai multe activități cu caracter cultural – educațional, care sunt desfășurate atât în muzeu, cât și în unitățile de învățământ, prin implicarea personalului de specialitate – arheologi, muzeografi, restauratori, custozi, și a cadrelor didactice din învățământul preșcolar, primar și gimnazial.

Prin vizualizarea dovezilor arheologice, din timpul vizitelor la muzeu, putem vorbi în cadrul proiectului despre cum arătau obiectele din diferite perioade istorice, de la cele din ceramică – vase de diferite forme și dimensiuni, lucrate cu mâna sau la roată (vase de provizii, vase borcan, căni, căniţe, castroane, fructiere, amfore etc.), la cele din metale folosite ca arme, obiecte de uz casnic, unelte agricole, obiecte de podoabă și accesorii vestimentare, monede etc..
De asemenea, un punct de maximă importanță care este atins în cadrul proiectului constă în prezentarea tuturor activităților care sunt desfășurate, în general, într–un muzeu, plecând de la dovezile arheologice, respectiv cum au fost descoperite obiectele de către arheologi, cum arătau atunci când au ajuns în Laboratorul de Restaurare și ce s-a întâmplat cu acestea până au ajuns exponate în vitrinele de expoziție.

COPERTA…În cadrul proiectului activitățile includ vizite la muzeu, ca sursă de cunoștere și asimilare de noi informații, și aplicații practice în școală, pentru a dezvolta creativitatea copiilor. În acest sens, împreună cu doamna Otilia Mircea, restaurator la Muzeul de Istorie, am promovat în școli și grădinițe obiecte reprezentative și am explicat cum trebuie privite acestea atunci când vin în vizită la muzeu. La prima activitate desfășurată în școală fiecare copil a simulat munca de restaurator, prin jocuri de tip puzzle, respectiv au reconstituit un obiect întreg din fragmente decupate. În acest sens, elevii au fost familiarizați cu faptul că puține obiecte din ceramică sunt descoperite întregi în săpăturile arheologice, majoritatea fiind sparte, iar rolul restauratorilor este acela de a identifica fiecare parte componentă pentru a le reface așa cum au fost odinioară. Pentru această activitate au fost selectate obiecte din diferite perioade istorice (neolitic, epoca bronzului, secolele III- II î.Hr., secolele I î. Hr. – I d.Hr., secolele II – III d. Hr. și perioada medievală). Piesele selectate, unele fiind întregi, altele fragmentate, evidențiază intervențiile pe care restauratorii le-au efectuat în laborator.

Anunțuri

Tag-uri:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s